L Ö S S

Jag hatar löss,  eller rättare sagt,  jag hatar hotet om löss,  berättelser om löss,  information om att någon har löss osv... Jag har fobi och ångestskräck för löss.

Jag hade löss en gång när jag var liten,  kommer inte ihåg något av de men har sett kort och fått berättat att jag hade löss just på det kortet. 

Men så fort jag hör ordet löss så börjar det klia och jag blir manisk och inbillskt fullproppad med löss. Det kliar i ögonbrynen,  i håret,  på halsen, nacken... ja överallt. Och jag tycker mig känna att dom biter små tuggor till och med på mina kinder. 
Tillslut får jag på riktigt ont i hårbotten eftersom jag luskammar håret rätt mycket vid sådana här perioder. 

Imorse åkte jag till IKEA,  Julia o Markus var hemma,  Julia var bjuden på kalas. 
På eftermiddagen kanske vid 17 tiden står jag i kön på IKEA och får ett sms.....
Ett barn på kalaset Julia varit på hade tydligen löss.
Jag bryter nästan ihop,  alltså redan där i kön känner jag mig smittad och de börjar kliar.

Ikväll har jag luskammat Julia i en evighet och hon satt med en ängels tålamod när jag lyste med en lampa någon cm från hennes huvud och kammade o letade och letade.
Tack gode gud så hittade jag inget (ikväll iallafall) ska leta vidare i morgon. 🐜🐜

Peppar peppar men varken Wilma eller Julia har haft löss och jag hoppas verkligen att de räcker med dom jag har nu. Dom som är inbillade o biter mig överallt. 

Håll alla tummar och tår 👍😨




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jaglinn.blogg.se

Livet, i stort och smått

RSS 2.0