Våren är här...

Och det är väl härligt? Eller inte... jag hade nog görna haft vår-vinter liiite till,  jag känner mig inte klar riktigt med vinterfjällen än (fast de finns väl lite tid än kanske) 
Jag känner mig rastlös och orolig i kroppen och bara vill en jäkla massa saker medans jag misshandlar mig själv med att sitta inne på ett kontor hela dagarna,  vad håller jag på med? 
Därför har jag iallafall skaffat mig en ny skrivbok,  den ska fyllas med roliga saker som jag kan bocka av så småningom. 

Mina pelargoner verkar inte heller riktigt vara överens med våren för som vägrar växa 😡 
Förra året klipote jag ner dom o ställde som under trappen,  gav dom lite vatten kanske 2 gånger och tog sen fram dom till våren  vipps så blrjade dom leva o blev sjukt fina. Gjorde samma sak i höstas. Klippte ner ställde svalt o har vattnat nån gång men nu... inget vipps inget liv bara död! Jäkla skit blommor. 

Jag tänker ge dom några veckor till, håll tummarna.
En positiv sak med årstiden förutom ljuset så klart är ju jordgubbarna äntligen goda färska jordgubbar.

Här kommer några bilder från fjällfesten i storulvån som var i slutet av april. Imorgon åker jag och Kicki till stockholm för en helg med Anna- carina , Eva , Eva och Lina,  kanske blir nån bild eller update därifrån så småningom.... vem vet. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jaglinn.blogg.se

Livet, i stort och smått

RSS 2.0