midsommar och för-semester veckan

Som inte blev så himla härlig ändå. Vi hade tänkt åka till Geiranger o åka trollstigen och bara vara hemifrån några dagar men så blev det inte.

Det började faktiskt måndagen på midsommar veckan att jag hade lite konstigt ont utanpå halsen,  trodde att jag hade hostat för mycket men de blev värre och värre. Så midsommarafton när de gjorde så ont att jag helst inte ville röra huvudet överhuvudtaget och åt alldeles för mycket ipren så ringde jag sjukvårdsupplysningen och fick en tid hos en läkare på akuten. 
Läkaren tryckte o klämde o sa att sköldkörteln var svälld, förmodligen fel i produktionen o att jag fick vänta tills på måndag då HC i brunflo kunde göra utredning. 
Det blev alltså den längsta helgen jag varit med om. På måndag fick jag en tid hos en fantastisk läkare i Brunflo, inflammation i sköldkörteln och järnbrist blev diagnosen.
Nu går jag på en liten nätt kortisonkur på 10-12 veckor... håll tummarna för att jag inte sväller som en ballong. 
Läkaren,  en ung tjej var verkligen bra. Ringde mig på eftermiddagen i måndags efter besöket,  ringde mig igen idag o hade pratat in på mobilsvar att hon ville höra hur det var o att hon ringer på måndag igen.  Seriöst,  skitbra. 

Idag mår jag bättre,  smärtan är borta men jag har lite dålig ork bara,  de blir snart bra.
Längtar att springa,  tyvärr sa läkaren att jag ska vänta n å g r a veckor 😢 vilket ju för att jag längtar ännu mer. 

Äh.. huvudsaken jag blir bra. 



Kommentarer
Sandra

Men shit, var det såpass alltså? Vad bra att du fick hjälp ❤️

Svar: ja de var tydligen inte bara skav efter hosta... jäkla synd alltså.
Linn

2015-06-26 @ 19:07:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jaglinn.blogg.se

Livet, i stort och smått

RSS 2.0